Skip to main content

Karnival Keluarga Sakinah ~ MelaKaR seJuta MemorY =)

Bismillahirrahmanirrahim.... 

Asalamualaikum. w.b.t 

Karnival Keluarga Sakinah... Melakar sejuta memory =)

Waktu program ni, najwa di amanahkan sebagai Pengarah Program Nasyid, peringkat sekolah menengah tau. Pengalaman, usah, cakap, Najwa tak percaya Najwa akan berada di setiap situasi yang Najwa tak pernah sangka. Cukup terkezut!! Tapi, pengalaman tu, tak boleh di beli kat mana-mana =)

Ha..... korang tengok2 la gambar program ni ea =)

Ustaz Haszrizal memberi pengisiannya dalam program "Jom Mencari Cinta Sejati".. yang paling ramai datang... erm... mesti la orang pompuan.. =)
  
En. Madzani tolong handlekan slide show ustaz Haszrizal =)


         




Acara kanak-kanak turut di adakan... Lucu =D. ada budak yang nangis... takut belon pecah.. hiii... sma la kita... waktu ni, saya la paling emosi m'jerit... takut ba ... =(

Kan dah kata ~~~

Abang Eddy ngan baby dia =) Sweet!
Ni kami.... dari kanan, Kak Kasma, saya, Miezra, Siti, n Kak Umi =) Semua nampak ceria. walaupun di landa sejuta kekusutan fikiran +_+

Kelebihan program ni =). Dapat tarik para belia mengunjungi masjid. Seronok! dorang ni peserta pertandingan Futsal =)
Ha! ni Najwa suka!! hehe =D
Perasmi Karnival Keluarga Sakinah =)

Teka-teka bola kristal ~~ siapa dapat teka... RM 500?? wau! hehe
Sementara menunggu, jom berkenal-kenalan ;)
Puan Ananglangka, bersemangat memberi pengisian =)

Program Karnival Keluarga sakinah ini, bukan setakat wadah menambah ilmu, bahkan, membuka ruang besar untuk mendekati masyarakat Sabah pelbagai peringkat umur. =)







Puan Fadhlina.. Tim.Helwa ABIM Pusat =). Peguam syari'ah yang berjiwa Islam =)  



Sahabat Najwa, Mimi turut datang memeriahkan program =)
Terbukti, masjid bukan hanya sebagai tempat ibadah, tapi, aktiviti-aktiviti yang sihat dan membawa penyatuan ummah juga boleh dijalankan =). Asalkan tidak melampaui dan melangkaui batas-batas yang ditetapkan... =)
YDP ABIM Sabah. Membuat ucapan aluan =)


Bagi Najwa, kenangan ni memang sukar untuk dilupakan, banyak pengalaman Najwa timba =). Pastu, dari orang yang najwa xkenal sebelum ni... najwa kenal... Kesukaran-kesukaran yang di lalui pun  Najwa rasa... ouh! amazing! 

MY FREN =) TAKE CARE...

Dan untuk teman Najwa, Sxon Lijangun.... Terima kasih atas segala bantuan yang x b'bayar tu... Moga Allah berikan balasan yang setimpal di akhirat kelak =). Kan best kalau Sxon ada sekali =).

Ok... itulah serba sedikit perkongsian :)

Moga salah silap dimaafkan...Forgive n forget my wrong ea =). tak elok berdendam....

ok (^_~)

illalliqo'wamaa'ssalamah =)

~ Menjana ummah berilmu~

Comments

Popular posts from this blog

Hadis 11 (dari Hadis 40 Imam Nawawi)

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
Apa khabar? =). 
Jom share ;)
"Tinggalkan yang Meragukan"
Daripada Abu Muhammad al-Hassan bin Ali bin Abi Talib r.a, cucu kesayangan Rasulullah SAW berkata bahawa beliau menghafal salah satu daripada sabda Rasulullah SAW:
Maksudnya: " Tinggalkanlah apa yang meragukanmu dan kerjakanlah apa yang tidak meragukanmu"
(Riwayat al-Tirmizi no.2518, al-nasa'i no.5711,8/327-328,Ibn Hibban dan al-Hakim)
Huraian dan inti dari hadis:
Kalimah yang 'meragukan' bermaksud meninggalkan sesuatu yang menjadikan kamu ragu-ragu dan gantikanlah dengan perkara yang tidak meragukan. Hadis ini kembali kepada pengertian hadis ke enam,yaitu sabda Nabi SAW yang bermaksud,
" Sesungguhnya yang halal itu jelas dan yang haram itu jelas,dan di antara kedua-duanya banyak perkara yang syubhah". Meninggalkan yang syubhah akan membawa seseorang muslim kepada sifat warak. Ia merupakan manfaat umum dalam usaha menjaga diri daripada was-w…

Puisi Komitmen

Mari. Mari telagah tentang songsang nya minda.  Mari. Mari telagah tentang sempitnya akal.

*  Dia. Wanita itu. Merayu dan minta pada hadirnya komitmen. Katanya, "sudah matang. aku justeru mahu setia dan fokusnya cuma satu" Mungkin penat. Mungkin juga sudah enggan bermain rasa.
* Dia pula. Menuntut 'cuba'.  Kita 'cuba-cuba' dulu.  Keluar-keluar berdua. Mungkin dalam pada itu, yang tiada rasa, mungkin 'ada' rasa. 
* Bodoh.
Kata hati wanitanya.  Akal apa yang sebenarnya kau pakai?
Di 'cuba' aku, lepas tu kau talis-taliskan akhirnya bukan?
Tidak sesuai. Ya, lain jalan ku.  Bangang level 5 kau mau aku kata padamu kan?
* Aku mundur.
Aku jelas aku tidak ada di mahu mu. Kau yang 'cuba-cuba' justeru bukan pilihan yang tepat untuk aku.  Jahanamkan saja permainanmu.  Aku enggan menjadi participant dalam gamble perasaan yang kau cipta di rekayasa.  Cari lain semahumu.
"Sebab aku menuntut komitmenmu. Jelas 'hanya' untuk aku" 
**********
Selepas berbual panja…

Siapakah kita di dalam kita.