Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2013

Somehow :)

ctnuradlina, you've made me doing something this evening.heee.

The Giver

You strive to maintain harmony in relationships, and you usually succeed.
Articulate and enthusiastic, you are good at making personal connections.
Sometimes you idealize relationships too much - and end up being let down.
You find the most energy and comfort in social situations ... where you shine.

In love, you are very protective and supporting.
However, you do need to "feel special" - and it's quite easy for you to get jealous.

At work, you are a natural leader. You can help people discover their greatest potential.
You would make a good writer, human resources director, or psychologist.

How you see yourself: Trusting, idealistic, and expressive

When other people don't get you, they see you as: Bossy, inappropriate, and loud


Most of them true :D aigoo.
Is this how people view me? ngeh3

*nothing to do with horoscope/what so ever k*


Mengenal Rasa

Kosong. Jelas kosong! minda, fikiran dan hati.
Kekok.
Malu.
Tapi gembira dalam senyap tanpa suara. .............. Tahu, wujud yang dinamakan 'rasa' itu.
Cuba mencari jalan untuk lebih mengenalnya.

Adakah ianya..
Suara hati, atau rayuan nafsu dari ablasa. Tapi pengamatannya tetap kosong tanpa isi mahupun sebarang kata. Allah membenarkan aku membuka fasa itu, belajar merenung setiap 'rasa' itu. Benarkah akan wujudnya? Atau cuma gurauan saraf atau hormon adrenalin. Rasa happy, tapi kosong. Tiada stimulasi, hanya wujud satu rasa senang yang bercampur dengan sedikit kawalan kematangan. Bukan cinta, bukan benci mahupun sayang, Itu semua berbentuk sementara! Bukan! Bukan 'rasa' yang itu. .............. Tidak mampu di ungkap 'rasa' itu, tapi yang pasti rasa itu senang. :) Indah tanpa perlu di susun jalannya. Cukuplah kan? Usah dikemelutkan minda memikirkan tentang itu. Sebab, 'rasa' itu menyenangkan, tenang. Yang namanya tenang itu usah di pertikaikan, sambu…

Kenapa begitu jawapannya?

Riuh kelas harini. Maklumlah, hari pertama bersua kembali muka-muka ceria :)
Then, satu sudut, 'Najwa', bunyi satu suara. Aku menoleh. Blank. Siapa yang panggil? Oh... Almas :)
Ha, napa Almas? jawabku selamba.
Camni.. nak tanye.. wawa ade beli purdah kan? *Silent for a moment*
Oh ya.. kenapa? Masih kekok dengan soalan tu.
"Macam ni.. Najwa gune tak purdah tu? *Sekali lagi, tertembak dushhh ke jantung*
Hiii. Senyum pahit.
Tak.. simpan je.. lame dah beli. Tapi xkuat lagi nak pakai.
Tiba-tiba dari angle badan sebelah kanan Almas. "Kenapa kaka tidak pakai", tanya si manis Ruvanyah. Gadis India yang sopan ja perilakunya.
*Hoho..* What type of question all of u are giving me? Blurr
Cuba berdalih. " Erm.. belum cukup kuat.... belum terbuka hati... ermm.. belum layak.." Jawapan yang pastinya TIDAK IRONI! Kalut!
Almas senyum ja memandangku. Aku pun, senyum kembali padanya.
Cepat-cepat tukar topik.
"Oh.. Almas nak gune ke?" Kataku beralih arah dari p…

Wanita Yang 'Kelihatan' Tegar itu ( ber idea novelist - rekaan+benar, hee)

Wanita Yang 'kelihatan' Tegar itu


Dulunya, gadis itu. Lantang bersuara, " kita bercinta cuma lepas kahwin!" , "Mana mungkin wujud barakah pada percintaan yang berpaksi nafsu macam yang korang buat ni!". "Kalau boleh, cinta lepas nikah la..".
Repeat, 'dulunya'.
Bagaimana sekarang?
TERUJI
Seuntai ayat yang lafaznya mudah tapi penuh tribualsi. Kerana diri mengakui, diri ini bukan dinding batu yang tiada perasaan, tapi satu lembaga yang ber ruh dan ber perasaan.
...........
Malam ini, sahabatku menuturkan ayat penuh cermat dan tegas padaku sewaktu cerekarama 'Maafkan Kami' tengah berlangsung di kaca televisyen. Rose menolak lamaran Khai.
" Satu je Najwa, lelaki ni, kalau dorang tak suke, dorang tak suke la tu, tak perlu pakse-pakse. Kalau dorang suke, dorang suke sangat-sangat."
Aku?
SENTAP
Kenapa sahabat ni membuka topik yang tidak di undang ni?
[ Dalam hati : die nak sindir kite ke ni?]
TERKILAN. TERSENTAK. BERBAUR!
......…