Skip to main content

So-called Haprak Love


Siapa juga yang hatinya tidak sungguh untuk sayang dan mahu di sayangi?

Kita.

Semua . Menuntut perhatian dan kasih sayang.

Tapi perlu beza.

Kasih sayang yang bagaimana?

Jelas? Atau yang kabur berselingkuh? Antara mahu dan ketidakmahuan.

Haprak teruk. Bila datang nya cuma bila kau ber kapasiti dan potensi!

Cis! sayang bermatlamat!

Jangan bodoh sis!

Dah tu, bila kau nampak 'longlai' tanpa potensi, kau di perlekeh macam rubbish!

That is rubbish! Beza! Please! 

Pengalaman akan ajar kita bezakan kasih sayang- kasih sayang jenis bermatalmat dan haprak macam tu.

Takpa.

Slow-slow

Kita semua pun belajar dari pengalaman :)

Jangan terlalu menghukum diri.

In shaa Allah.

In the end. You'll be better and gorgeously okay!

Selamat malam.

Dr wawa


Meh, belanja satu lagu. hehe. Stand on your two feet sis! This is the year of your freedom and in-dependency towards any haprak love! 


Comments

Popular posts from this blog

MY KINDA BIRTHDAY 2018

12th February 2018 Monday bluess ~ hehe "YOU DON'T WRITE BECAUSE YOU WANT TO SAY SOMETHING, YOU WRITE BECAUSE YOU HAVE SOMETHING TO SAY" - author  Aiwah! I am officially 26 years old 30 minutes ago. Lol. NO NO, I am just 16 years old currently. - Deniable state.  For women, birthday, anniversary, etc are SO SO BIG for them, thus guy, please take note, NEVER EVER forget your girlfriend's birthday date! Keep your phone, mind, facebook, instagram and even your guy friend alert with it! Haha!Or you'll screw everything up. For sure.  . But it will be different if your girlfriend is masculine, which you might not need to take it that heavy. Because they 'think' and 'act' like you. Like a guy! Lol. So... today, in this post, which I might read it back 10 years from now, I want to thank my mom. My always that lovey deviy mama, for.....tadaaaa! SWEET NASI KIMCHI DECORATED WITH TELLUR DADAR CAKE BIRTHDAY PULUT SHE MADE HER ...
Bismillahirrahmanirrahim Asalamualaikum w.b.t "Pendekatan sederhana (al-Wasatiyyah)" Some share :) Erm, mungkin Najwa bukanlah orang yang sesuai untuk berbicara tentang ini, sebab ni bukan bidang 'spesifik' yang Najwa ambil. Tapi insyaAllah, dengan cerapan majlis2 ilmu & sedikit pembacaan, Kita Share K ;). Baru-baru ni, satu program di anjurkan oleh ABIM Sabah, sebelum program berakhir, beberapa orang peserta bertemu dengan saya, berlaku sedikit conversation antara kami: Peserta 1 : Asalamualaikum kak. Saya: waalaikumussalam dek. Peserta 1 ; Gini kak, sebenarnya, kami ada mau cakap ngan kakak ni, erm..... tentang program ni... Saya: Oh... ok. jap ar. [10 saat kmudian] Ya dik, apa tadi tu? ha, teruskan, maaf la, ada hal mau urus tadi. Peserta 1: Kak, kami cuma mau gtau sikit la.. ni kan Kem berbentuk Islami... sepatutnya semua peserta di wajibkan tutup aurat secara lengkap la kak, semua mesti pakai Stokin...Wajibkan la kak...kaki kan aurat... pa...
        بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليك "kalam lemah seorang hamba berbicara, tentang pengalaman diri." Bermusafir mencari cara untuk lebih dekat padaNya. KHAMIS/ JUMAAT Pertemuan tidak dirancang, setelah terpisah 'sangat lama' & 'sedikit lama' dan 'baru jumpa', kami di pertemukan semula, Sahabat-sahabat seperjuangan, (Miezrah, Jima, Syai, [Ardy]) Sahabat di Asasi sains UMS, {Dalam raptai graduasi} (Maisarah, hajar, nini, nabilah, azmah, fazilah, [fahmi], [aboy] dan yang lain) Moga pertemuan 'semula' itu memberi hikmah bermakna. Berjumpa semua sahabat Asasi Sains UMS pada Hari Graduasi :) Tidak lupa, teman-teman serumah kak kasma, (K. Rida, K. Nisa, K.Odah n the geng) Pertemuan sementara itu, terkandung seribu satu perkongsian, Dan insyaAllah, Membina Iman. SABTU {Seminar dakwah; Islam Agama Risalah. Berlangsung di dewan bhsa & pustaka} Ilmu yang diperolehi sangat mahal tidak terbeli, Lebih-lebih lagi muncul satu ...