Skip to main content

Roti_Canai_Atuk :)


Dan dia bertanya, antara kasih sayang dan harta, kau pilih yang mana? 

And me, I chose both. But I'll put kasih sayang as my priority. Bergulir antara pengalaman bahagia dan duka, I just realized, that what we actually seek in this life is just a good connection and peace within us. If a smaller thing really brought peace inside us, then it is enough. No matter how high we are, if it doesn't bring us peace and always in angst for more and trapped by the unfulfillment, we'll never find peace, and we became broke in stillness and connection, especially that one connection, which is the Source.   

.


Segelas teh dan sekeping roti canai :)



When God teaches you.
How to be rich at heart.
Nothing is actually less. 
You are more.
And you will always be :) 



And we called it Roti Canai Atuk :) sebab semuanya resepi atuk. hehe. Bahan-bahan: Tepung gandum biasa (3/4 kg), bancuhan: gula, garam, telur, air masak, mentega/minyak masak. Simple ;) Ehe, esok my turn menebar roti canai, so kena bangun awal. Entah jadi roti canai ka roti apa tu nanti. haha. Ndakpa, saya budak baru belajar. (Mom, you can ask me to make roti canai for you after this ;) hihi, for mama, everything can, ngehe) 
.
And why is that I get the tranquillity here? I can see those rich heart in this place,and the serenity really knocked me to the core. Hari-hari feeling macam dekat rumah :) Like pegi keja salam nenek, balik keja nampak muka nenek. Macam ada parent masing-masing di sini :) when actually, all of us just menumpang kasih an. *K, don't get emo please*. Okay. 
.

Thank you for the serendipity in shaa Allah Ya Rabb.

May the connection between us and the Almighty getting stronger everyday. 


.


With Him. Everything is perfect. :) 

SWITCH!


#DrWawa

Comments

Popular posts from this blog

MY KINDA BIRTHDAY 2018

12th February 2018 Monday bluess ~ hehe "YOU DON'T WRITE BECAUSE YOU WANT TO SAY SOMETHING, YOU WRITE BECAUSE YOU HAVE SOMETHING TO SAY" - author  Aiwah! I am officially 26 years old 30 minutes ago. Lol. NO NO, I am just 16 years old currently. - Deniable state.  For women, birthday, anniversary, etc are SO SO BIG for them, thus guy, please take note, NEVER EVER forget your girlfriend's birthday date! Keep your phone, mind, facebook, instagram and even your guy friend alert with it! Haha!Or you'll screw everything up. For sure.  . But it will be different if your girlfriend is masculine, which you might not need to take it that heavy. Because they 'think' and 'act' like you. Like a guy! Lol. So... today, in this post, which I might read it back 10 years from now, I want to thank my mom. My always that lovey deviy mama, for.....tadaaaa! SWEET NASI KIMCHI DECORATED WITH TELLUR DADAR CAKE BIRTHDAY PULUT SHE MADE HER ...
Bismillahirrahmanirrahim Asalamualaikum w.b.t "Pendekatan sederhana (al-Wasatiyyah)" Some share :) Erm, mungkin Najwa bukanlah orang yang sesuai untuk berbicara tentang ini, sebab ni bukan bidang 'spesifik' yang Najwa ambil. Tapi insyaAllah, dengan cerapan majlis2 ilmu & sedikit pembacaan, Kita Share K ;). Baru-baru ni, satu program di anjurkan oleh ABIM Sabah, sebelum program berakhir, beberapa orang peserta bertemu dengan saya, berlaku sedikit conversation antara kami: Peserta 1 : Asalamualaikum kak. Saya: waalaikumussalam dek. Peserta 1 ; Gini kak, sebenarnya, kami ada mau cakap ngan kakak ni, erm..... tentang program ni... Saya: Oh... ok. jap ar. [10 saat kmudian] Ya dik, apa tadi tu? ha, teruskan, maaf la, ada hal mau urus tadi. Peserta 1: Kak, kami cuma mau gtau sikit la.. ni kan Kem berbentuk Islami... sepatutnya semua peserta di wajibkan tutup aurat secara lengkap la kak, semua mesti pakai Stokin...Wajibkan la kak...kaki kan aurat... pa...
        بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليك "kalam lemah seorang hamba berbicara, tentang pengalaman diri." Bermusafir mencari cara untuk lebih dekat padaNya. KHAMIS/ JUMAAT Pertemuan tidak dirancang, setelah terpisah 'sangat lama' & 'sedikit lama' dan 'baru jumpa', kami di pertemukan semula, Sahabat-sahabat seperjuangan, (Miezrah, Jima, Syai, [Ardy]) Sahabat di Asasi sains UMS, {Dalam raptai graduasi} (Maisarah, hajar, nini, nabilah, azmah, fazilah, [fahmi], [aboy] dan yang lain) Moga pertemuan 'semula' itu memberi hikmah bermakna. Berjumpa semua sahabat Asasi Sains UMS pada Hari Graduasi :) Tidak lupa, teman-teman serumah kak kasma, (K. Rida, K. Nisa, K.Odah n the geng) Pertemuan sementara itu, terkandung seribu satu perkongsian, Dan insyaAllah, Membina Iman. SABTU {Seminar dakwah; Islam Agama Risalah. Berlangsung di dewan bhsa & pustaka} Ilmu yang diperolehi sangat mahal tidak terbeli, Lebih-lebih lagi muncul satu ...