Skip to main content

I'm a Compassionate Lover :)


Bila sayang.
Kita akan beri :)
Sehabis mampu kita beri.

.

Tapi.
Untuk beri.Letak limitasi.
Andai tidak kena pada hati.
Mohon berhenti.
Mulakan reflektiviti.
Hidup harus waspada dan saling membatasi.

.

But. After all.
Love is the only way to turn back around :)
Love is the only choice that you must choose.
And love is the only path that suits you.


When I love someone.
I won't change them.
Acceptance is my big maneuver.
Deep after the resilient, you're the only person that I want :)
You're who you are.
And I love to deal with the people in you :)

.

Being mistreated?
Nope.
I don't perceived it that way :)
To be in a continuous learning process is something I'm compassionate about.

.

I don't leave people.
Because, even when I've tried.
It doesn't work.
I'll eventually pull back by the string of love that I've created.

.

And Najwa has been that compassionate lover.
Do knows I care.
And just tell me. when should I care :)

.

NotaHatiWawa!


Comments

Popular posts from this blog

MY KINDA BIRTHDAY 2018

12th February 2018 Monday bluess ~ hehe "YOU DON'T WRITE BECAUSE YOU WANT TO SAY SOMETHING, YOU WRITE BECAUSE YOU HAVE SOMETHING TO SAY" - author  Aiwah! I am officially 26 years old 30 minutes ago. Lol. NO NO, I am just 16 years old currently. - Deniable state.  For women, birthday, anniversary, etc are SO SO BIG for them, thus guy, please take note, NEVER EVER forget your girlfriend's birthday date! Keep your phone, mind, facebook, instagram and even your guy friend alert with it! Haha!Or you'll screw everything up. For sure.  . But it will be different if your girlfriend is masculine, which you might not need to take it that heavy. Because they 'think' and 'act' like you. Like a guy! Lol. So... today, in this post, which I might read it back 10 years from now, I want to thank my mom. My always that lovey deviy mama, for.....tadaaaa! SWEET NASI KIMCHI DECORATED WITH TELLUR DADAR CAKE BIRTHDAY PULUT SHE MADE HER ...
Bismillahirrahmanirrahim Asalamualaikum w.b.t "Pendekatan sederhana (al-Wasatiyyah)" Some share :) Erm, mungkin Najwa bukanlah orang yang sesuai untuk berbicara tentang ini, sebab ni bukan bidang 'spesifik' yang Najwa ambil. Tapi insyaAllah, dengan cerapan majlis2 ilmu & sedikit pembacaan, Kita Share K ;). Baru-baru ni, satu program di anjurkan oleh ABIM Sabah, sebelum program berakhir, beberapa orang peserta bertemu dengan saya, berlaku sedikit conversation antara kami: Peserta 1 : Asalamualaikum kak. Saya: waalaikumussalam dek. Peserta 1 ; Gini kak, sebenarnya, kami ada mau cakap ngan kakak ni, erm..... tentang program ni... Saya: Oh... ok. jap ar. [10 saat kmudian] Ya dik, apa tadi tu? ha, teruskan, maaf la, ada hal mau urus tadi. Peserta 1: Kak, kami cuma mau gtau sikit la.. ni kan Kem berbentuk Islami... sepatutnya semua peserta di wajibkan tutup aurat secara lengkap la kak, semua mesti pakai Stokin...Wajibkan la kak...kaki kan aurat... pa...
        بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليك "kalam lemah seorang hamba berbicara, tentang pengalaman diri." Bermusafir mencari cara untuk lebih dekat padaNya. KHAMIS/ JUMAAT Pertemuan tidak dirancang, setelah terpisah 'sangat lama' & 'sedikit lama' dan 'baru jumpa', kami di pertemukan semula, Sahabat-sahabat seperjuangan, (Miezrah, Jima, Syai, [Ardy]) Sahabat di Asasi sains UMS, {Dalam raptai graduasi} (Maisarah, hajar, nini, nabilah, azmah, fazilah, [fahmi], [aboy] dan yang lain) Moga pertemuan 'semula' itu memberi hikmah bermakna. Berjumpa semua sahabat Asasi Sains UMS pada Hari Graduasi :) Tidak lupa, teman-teman serumah kak kasma, (K. Rida, K. Nisa, K.Odah n the geng) Pertemuan sementara itu, terkandung seribu satu perkongsian, Dan insyaAllah, Membina Iman. SABTU {Seminar dakwah; Islam Agama Risalah. Berlangsung di dewan bhsa & pustaka} Ilmu yang diperolehi sangat mahal tidak terbeli, Lebih-lebih lagi muncul satu ...