Skip to main content

In shaa Allah, alhamdulillah :) Najwa Kaya & Berjaya 2016!




And at last :) 2015 melabuhkan tirai :)
And I'm reflected my 2015, dengan senyuman :) Sebab, tahun 2015 adalah tahun yang Najwa BANYAK belajar! Tidak kira belajar apa. Tentang ikhlas, tentang cinta, tentang jodoh yang kau tak perlu cari. Sebab eventually, mereka datang sendiri. Tentang 'kata-kata adalah doa' :) Sebab dulu kau kata, kau nak that car, dan dengan mudah Allah datangkan kereta. Which is at that particular moment, you just realized, I dreamed about this car previously, but I didn't expect that my wish will come true when I'm not in the state of 'readiness' yet. Luls. 

"But Allah always knows the perfect timing for us to get or to be in something" :) 

.

2015 taught me about 'detachment' :)

Dear Najwa, nothing is yours in this world:). Don't get attach. If it's meant to be yours,it will be there and even when they stretch away from you, they will eventually come back another way around. Just STAY CONNECTED  with the OWNER/SOURCE :) Allah :)

Mana milik kita~
Semuanya milik Dia~
Segala yang ada~
Allah yang punya~
.

Apa yang Najwa mahu share is, "SubhanAllah! My 2015 memang sungguh extreme mencabar! Bila di fikir-fikirkan semula! Sebab transition phase banyak tahun tu :)"

And in 2016, I'll keep the momentum of transition! ;) Finish what you've started Najwa! But one thing about momentum. You need to be ALWAYS POSITIVE :) So many people will try to pull you back down to the ground. Stay where you are in your previous state Najwa~. But the one who need to fight back is you! This your life! And you're not gonna spare it with something ntah dari mana-mana! Luls. Just don't. Keep your chin up! Try! Fail! Try again! Fail, try again! 

.

Kek pisang kukus Alyan ;)


Business kuih-muih

Dan 2015, taught me. That finding money isn't easy sayang :) 
You've learned a lot, when you did 'Business kuih-muih di Singgah Tanjung' Simpang Pulai Perak. :)
SubhanAllah. At that particular moment, you'd realized, yang kenapa orang selalu kata, 'berpagi-pagi mencari rezeki' :) 
Dahsyat kot, if you start buat kuih kul 9 pun, you tak sempat hantar pegi kedai before kul 2 petang! So you kena bangun seawal 5 pagi untuk start!
And the 'old Najwa' never thought of doing that beb. Sebab selalu, hidup 'di beri ja' an. Bulan-bulan tunggu apa yang ada. Tak cukup, mintak. Now dah besar, setiap sen kau, pandai-pandailah cari, pandai-pandailah urus!
'Allah...'

Dan aku jadi kagum pada orang-orang yang meniaga kuih-muih nasi lemak seawal 6 pagi tu. Kul berapa agaknya diorang bangun?? *emoticon nangis* 

.

Not only that. 

Allah aturkan :) Najwa join satu seminar under Dr Azizan Osman. Program ni Najwa boleh call awakening program untuk Najwa :) 



Bukan tentang duit. Bukan tentang 'Kau kena bermati-matian kumpul harta Najwa'. Tapi tentang membina 'Hati yang Sentiasa Kaya' :) 

Dan my target adalah untuk bantu orang semampu boleh! Bantu semampu boleh!

Nak story apa yang sudah berlaku dalam program, mesti panjang sayang. So, you better just ask me about this 'Scammer Program' :) lol. Dia scam kau dunia akhirat tau. Jangan memahen~ 
.

Dan mari, Najwa mau story tentang 'Jerung Najwa' :)

I got this from that program. When Dr asked us this way. "Ade tak dalam hidup korang, orang yang selalu kutuk korang? Yang die ade je bende tak kene ngan korang? Yang die buat korang rase, korang ni ade je tak cukup? Korang ni kerdil je xde ape? Ade x? 

With LOUD voice, semua orang jerit k, "ADA!!!!!"  luls. 

And he said, untuk permulaan, stretch yourself from that particular person, untuk kekalkan momentum. But, keep them in your track, sebab orang macam ni lah yang akan push you further ;) 



You know what :) Not every negativity is bad for us. Some, Allah sent it to your life, just to make you feel uncomfortable and grow! Grow up babe ;) And I take it as a challenge! Camni ja ayat untuk orang camni, "KAU INGAT AKU TAK BOLEH BUAT?? TUNGGU KAU! AKU CIUM HANG KUAT-KUAT KALAU AKU DAH BERJAYA NANTI!" *Gelak kuat*

TERIMA KASIH my Jerung :) for your contribution! :D I LAP YOU SAMPAI BERKILAT MACAM DAHI I. 'You know what I mean' Hahahahaha!

.

In shaa Allah, 2016 yang lebih FOCUS! ALERT! DISIPLIN! CERIA! SIHAT! BERJAYA! Amiiinnnnn!

.

To mom and dad,

Anak mu ini mohon doa dari kejauhan :) In shaa Allah, akan menyempatkan diri balik bulan 2 nanti ;) Mau bagi masa with mama and my family :) 

'Family adalah antara punca berkat, sarang doa dan perhatian' :) Love mama! bapak! nada! adek same akid! *emoticon kiss* muah!

.

Okay, In shaa Allah, 2016  yang lebih bermagnet untuk Najwa! Untuk ilmu! Untuk rezeki dari aspek kesihatan, wang dan perhubungan!.

.
Catatan2015Wawa!

De lovely bambam familia!


Comments

Popular posts from this blog

MY KINDA BIRTHDAY 2018

12th February 2018 Monday bluess ~ hehe "YOU DON'T WRITE BECAUSE YOU WANT TO SAY SOMETHING, YOU WRITE BECAUSE YOU HAVE SOMETHING TO SAY" - author  Aiwah! I am officially 26 years old 30 minutes ago. Lol. NO NO, I am just 16 years old currently. - Deniable state.  For women, birthday, anniversary, etc are SO SO BIG for them, thus guy, please take note, NEVER EVER forget your girlfriend's birthday date! Keep your phone, mind, facebook, instagram and even your guy friend alert with it! Haha!Or you'll screw everything up. For sure.  . But it will be different if your girlfriend is masculine, which you might not need to take it that heavy. Because they 'think' and 'act' like you. Like a guy! Lol. So... today, in this post, which I might read it back 10 years from now, I want to thank my mom. My always that lovey deviy mama, for.....tadaaaa! SWEET NASI KIMCHI DECORATED WITH TELLUR DADAR CAKE BIRTHDAY PULUT SHE MADE HER ...
Bismillahirrahmanirrahim Asalamualaikum w.b.t "Pendekatan sederhana (al-Wasatiyyah)" Some share :) Erm, mungkin Najwa bukanlah orang yang sesuai untuk berbicara tentang ini, sebab ni bukan bidang 'spesifik' yang Najwa ambil. Tapi insyaAllah, dengan cerapan majlis2 ilmu & sedikit pembacaan, Kita Share K ;). Baru-baru ni, satu program di anjurkan oleh ABIM Sabah, sebelum program berakhir, beberapa orang peserta bertemu dengan saya, berlaku sedikit conversation antara kami: Peserta 1 : Asalamualaikum kak. Saya: waalaikumussalam dek. Peserta 1 ; Gini kak, sebenarnya, kami ada mau cakap ngan kakak ni, erm..... tentang program ni... Saya: Oh... ok. jap ar. [10 saat kmudian] Ya dik, apa tadi tu? ha, teruskan, maaf la, ada hal mau urus tadi. Peserta 1: Kak, kami cuma mau gtau sikit la.. ni kan Kem berbentuk Islami... sepatutnya semua peserta di wajibkan tutup aurat secara lengkap la kak, semua mesti pakai Stokin...Wajibkan la kak...kaki kan aurat... pa...
        بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليك "kalam lemah seorang hamba berbicara, tentang pengalaman diri." Bermusafir mencari cara untuk lebih dekat padaNya. KHAMIS/ JUMAAT Pertemuan tidak dirancang, setelah terpisah 'sangat lama' & 'sedikit lama' dan 'baru jumpa', kami di pertemukan semula, Sahabat-sahabat seperjuangan, (Miezrah, Jima, Syai, [Ardy]) Sahabat di Asasi sains UMS, {Dalam raptai graduasi} (Maisarah, hajar, nini, nabilah, azmah, fazilah, [fahmi], [aboy] dan yang lain) Moga pertemuan 'semula' itu memberi hikmah bermakna. Berjumpa semua sahabat Asasi Sains UMS pada Hari Graduasi :) Tidak lupa, teman-teman serumah kak kasma, (K. Rida, K. Nisa, K.Odah n the geng) Pertemuan sementara itu, terkandung seribu satu perkongsian, Dan insyaAllah, Membina Iman. SABTU {Seminar dakwah; Islam Agama Risalah. Berlangsung di dewan bhsa & pustaka} Ilmu yang diperolehi sangat mahal tidak terbeli, Lebih-lebih lagi muncul satu ...