Skip to main content
Bismillahirrahmanirrahim.

Asalamua'laikum w.b.t

"SAAT INI"

Tik tok, tik tok. Kedeshh, kedessh, kedesssh. Jarum jam yang berdetak dan kipas yang berputar ligat membuatkan diri ini mengelamun sendiri. Lantas, menggeleng-geleng kepala sekuatnya, "uish jauh sudah mengelamun ni!" monologku keras. Haish, apalah aku mau buat ni tau, boring tul!. Dari siang tadi, lepas solat Subuh, zzZZZZ lagi balik. Astaghfirullah.. kosong! bila adik kejut, minta hantar pi sekolah, aku membalas dengan desahan yang agak panjang, "semalam orang tidur jam 2.30 ba...penat...". (Padahal, there is no one asked me to sleep so late). Hurm... Hidup macam tidak terpandu, hilang rasa. Pedas, manis, pahit? semua macam sudah sebati atas lidah kehidupan. Tapi, bila sampai bab makan?? my sister said, "you are infected! Food addiction!". hoho. bahaya-bahaya. Apakah yang sebenarnya yang kosong di dalam jiwa ni? Lapang tanpa isi, lalu di ganti dengan makanan? Badan pun erm... faham-faham la tu -_-'

So then, after I performed my solat Isya' , I tried recall myself. what happen to me? It's just emptiness. After all the thing that happen to me, I just feel like I am flying in the sky. Float on the water with my eyes looks to the sky. My sister said, You are just too free, nothing to do, that's why you tend to be like that. What about sumptuous life that I have right now? Isn't that enough to make me feel calm all the time? Hoho, Ya Rabb, I need You. Always need You.

At 7.30 PM, Hajar texted me. She asked me about our task as committee member in Seminar Pemerkasaan Mahasiswa that will be recommend soon, 20 November 2011, insyaAllah. So then, I feel something. I do work?! I have something to do?!. Yeah..I already found the answer, I need WORK. "Something to do". I forgot, people like me, can't stay sit at one place and do nothing, I need works! (In fact, sometimes, when I got too busy, I just can't handle myself -_-', huhu)

InsyaAllah, Najwa, arrange your schedule, you need to change! Don't let yourself drawn for things that commonly happen. Not only you that have to face disappointing, they are many peoples out there who also need to 'wait' like you ;)

Alright! Live my life from now on!
Cheers :D

Ok then,
See You Soon
InsyaAllah

Illalliqo'wa ma'assalamah




Comments

Popular posts from this blog

MY KINDA BIRTHDAY 2018

12th February 2018 Monday bluess ~ hehe "YOU DON'T WRITE BECAUSE YOU WANT TO SAY SOMETHING, YOU WRITE BECAUSE YOU HAVE SOMETHING TO SAY" - author  Aiwah! I am officially 26 years old 30 minutes ago. Lol. NO NO, I am just 16 years old currently. - Deniable state.  For women, birthday, anniversary, etc are SO SO BIG for them, thus guy, please take note, NEVER EVER forget your girlfriend's birthday date! Keep your phone, mind, facebook, instagram and even your guy friend alert with it! Haha!Or you'll screw everything up. For sure.  . But it will be different if your girlfriend is masculine, which you might not need to take it that heavy. Because they 'think' and 'act' like you. Like a guy! Lol. So... today, in this post, which I might read it back 10 years from now, I want to thank my mom. My always that lovey deviy mama, for.....tadaaaa! SWEET NASI KIMCHI DECORATED WITH TELLUR DADAR CAKE BIRTHDAY PULUT SHE MADE HER ...
Bismillahirrahmanirrahim Asalamualaikum w.b.t "Pendekatan sederhana (al-Wasatiyyah)" Some share :) Erm, mungkin Najwa bukanlah orang yang sesuai untuk berbicara tentang ini, sebab ni bukan bidang 'spesifik' yang Najwa ambil. Tapi insyaAllah, dengan cerapan majlis2 ilmu & sedikit pembacaan, Kita Share K ;). Baru-baru ni, satu program di anjurkan oleh ABIM Sabah, sebelum program berakhir, beberapa orang peserta bertemu dengan saya, berlaku sedikit conversation antara kami: Peserta 1 : Asalamualaikum kak. Saya: waalaikumussalam dek. Peserta 1 ; Gini kak, sebenarnya, kami ada mau cakap ngan kakak ni, erm..... tentang program ni... Saya: Oh... ok. jap ar. [10 saat kmudian] Ya dik, apa tadi tu? ha, teruskan, maaf la, ada hal mau urus tadi. Peserta 1: Kak, kami cuma mau gtau sikit la.. ni kan Kem berbentuk Islami... sepatutnya semua peserta di wajibkan tutup aurat secara lengkap la kak, semua mesti pakai Stokin...Wajibkan la kak...kaki kan aurat... pa...
        بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليك "kalam lemah seorang hamba berbicara, tentang pengalaman diri." Bermusafir mencari cara untuk lebih dekat padaNya. KHAMIS/ JUMAAT Pertemuan tidak dirancang, setelah terpisah 'sangat lama' & 'sedikit lama' dan 'baru jumpa', kami di pertemukan semula, Sahabat-sahabat seperjuangan, (Miezrah, Jima, Syai, [Ardy]) Sahabat di Asasi sains UMS, {Dalam raptai graduasi} (Maisarah, hajar, nini, nabilah, azmah, fazilah, [fahmi], [aboy] dan yang lain) Moga pertemuan 'semula' itu memberi hikmah bermakna. Berjumpa semua sahabat Asasi Sains UMS pada Hari Graduasi :) Tidak lupa, teman-teman serumah kak kasma, (K. Rida, K. Nisa, K.Odah n the geng) Pertemuan sementara itu, terkandung seribu satu perkongsian, Dan insyaAllah, Membina Iman. SABTU {Seminar dakwah; Islam Agama Risalah. Berlangsung di dewan bhsa & pustaka} Ilmu yang diperolehi sangat mahal tidak terbeli, Lebih-lebih lagi muncul satu ...